MyNewRoom -

Workout routine

 

Haha jag är så töntig, men blev överlycklig när jag efter dagens styrkepass upptäckte dessa små märken (som knappt syns på bilden x) ) på händerna. För mig typ ett bevis på att jag börjar lyfta liiite tyngre än jättelätt i allafall. :) När jag ändå är inne på träning så måste jag säga att eftersom jag vill styra in bloggen lite mer på träning så tänkte jag börja skriva varje pass "workout routine" (jag vet inte vad det heter på svenska okej?). Alltså där jag skriver ner vilka övningar jag gör, vilken vikt, hur många reps och hur många set. Tycker dock det är lite halvjobbigt att skriva ner eftersom jag inte direkt är superstark och kan aldrig vara sämre än någon annan så att säga (även fast jag vet att man inte kan vara bäst på allting). Men jag gör det ändå för att jag känner för det helt enkelt haha. Sen får jag se om jag orkar göra det efter varje pass, men ska försöka göra det med jämna mellanrum i allafall. Sedan så får ni fråga om ni inte vet vilken någon övning är för vissa saker vet jag inte vad de heter, utan har döpt dem själv efter vad jag tyckte passar. Aja, jag börjar med dagens pass i allafall.

 

Workout routine- rygg, biceps, mage


Rygg latsdrag- 15,5 kg/16,6 kg/15,5 kg + 15,5 kg x 2

Rygglyft- 11 reps x 3 set +11 reps x 2 set (10 kg vikt)

Rygg drag- 13 kg x 3

Rygg enarmsrodd- 11,2 kg /13,6 kg /11,2 kg /13,6 kg (per sida)

Rygg flies- 3 kg/ 4kg/ 4kg/ 5kg x8

Biceps curl hantlar- 5kg x 3 set (8 reps/set)

Biceps hammarcurl- 5kg x 3 set (8 reps/set)

Bicepscurl skivstång- 7,5 kg x 3 set (8 reps/set)

TRX planka fram med vartannat ben- 20 x 3

Situps på balansboll med vikt- 50 x 2 (10 kg vikt)

Crunches i maskin- 22,5 kg x 3 (8 reps/set)

Rumphöjning (vet inte vad jag ska kalla det)- 25 x 2

Sidolyft med vikt- 10 x 3 (10 kg vikt)

Obliquesplanka med vikt- 40 sek x 2 (2 kg)

 

 


Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0