MyNewRoom -

Inte det mysigaste jag gjort...



Att operera bort halsmandlarna kan jag nog inte säga hör till nått utav de mysigare jag gjort i mitt liv. Operationen och så gick bra, men förutom att jag höll på och svimma på vägen hem kunde jag knappt ens svälja mitt eget saliv första dygnet och andra dygnet var det enda jag lyckades trycka i mig piggelinglassar. Så efter två dagar med endast isglass och massa smärtstillande i magen lät "att få äta massa glass i flera dagar", inte lika frestande längre. Nu dock, efter drygt 4 dagar börjar det kännas lite bättre och jag kan äntligen äta vanlig mat igen, åtminstone efter all medicin. Jobba får jag dock inte göra på 10 dagar och träna får jag inte göra på tre veckor, så börjar känna mig lagom uttråkad vid det här laget. Aja, det är åtminstone 1:a december idag och det kan man i alla fall glädjas åt. :)

Kommentarer
Postat av: Alice

Har du något tips man kan tänka på efter operationen och när man är hemma? Ska nämligen oxå operera bort mina halsmandlar..

Svar: Men ååh vad jobbigt för dig! Hmm asså egentligen inte, jag tror att olika saker fungerar olika för olika personer. Men ta värktabletter regelbundet, annars kommer det bli jättejobbigt. Det gör rätt ont att svälja dem, men det är värt det och för mig var det lättast att äta ungefär en timme efter att jag tagit värktabletterna. Men första dygnet åt jag princip ingenting förutom en halv piggelinglass för allt gjorde ont att svälja och vanlig glass var också rätt jobbigt att äta för de försvann liksom inte från halsmandlarna sen. Tror jag kunde börja äta mjuk mat efter 3 dagar, så innan dess var det bara att hålla ut. Det är typ de bästa tipsen: Ta värktabletter regelbundet och håll ut för det blir bättre rätt snabbt ändå. Lycka till, kram! :)
Sofia

2015-02-28 @ 18:31:18

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0