MyNewRoom -

Rhodos 2013- part III

Torsdag 11/7

Även den här dagen gick jag och mamma upp i tid för att gå på ett powerwalk-pass 8.30 till en kyrka som låg uppe på ett berg. Det var jättefin utsikt uppifrån, men också väldigt varmt. Resten av själva dagen spenderades återigen på stranden med sol och bad. Sen på seneftermiddagen/kvällen åkte vi in till Rhodos gamla stad. Och det var typ den mysigaste ever! Den påminde lite om gamla stan i Stockholm, men inte lika äcklig så att säga och det var mer grönska, mer söta affärer, mer restauranger, mer folk, mer katter och ja jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva stället, men det var verkligen oerhört mysigt! Så vi gick runt där ett bra tag. I början kollade vi i affärer, men sen gick vi mest runt och letade efter en restaurang som vi ville äta på, för på de flesta ställen var de som efterhängsna försäljare som gjorde allt för att försöka få in folk på sin restaurang. Men tillslut hittade vi en och den var hur bra som helst, med de skönaste servitörerna någonsin, godaste maten, gitarrspelande grekiska gubbar och psykande katter. Himlans bra kväll alltså!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
vi var där på kvällen när det var mörkt ute också, men min kamera fick slut på batteri...
 
 
 

Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0