MyNewRoom -

Blixtrar och dunder- Konstiga under

Hej! :)

Vilken mysig dag med regn och åska va??
Jag vet att många är rädda för den, men själv tycker jag att det för det mesta bara är mysigt och spännande. Men lite småläskigt!
Idag så var mamma och jag i TäbyCentrum och mamma skulle gå på Åhléns och jag på H&M för jag skulle leta efter en skolavslutningsklänning. Efter kanske 10 minuter så slocknade ljuset i affären. Inte allt ljus men det mesta, bara några spotlights var tända. Men man såg fortfarande kläderna rätt bra så jag brydde mig inte så mycket, jag tyckte mest att det var mysigt. Men efter ytterligare 5 minuter ungefär, så slocknade alla lampor, förutom "nödutgång-skyltarna". Och då kunde man inte längre se kläderna och det var ju rätt irriterande.  Men mamma kom också då så då gick vi ut från H&M. Men då var ju strömmen av i hela centrumet och eftersom inte heller larmen fungerar så började affärerna att stänga. Men efter kanske 7 minuter så kom strömmen tillbaka så då gick jag till Gina Tricot och mamma till mataffären. Men man fick inte komma in direkt till Gina, fast efter ungefär 3 minuter. Så då plockkade jag på mig 4 olika klänningar och gick och provade dem. Den första klänningen var min favorit så jag provade den rätt länge, kanske 5 minuter och då plötsligt hör jag att butiksbiträdena ropar åt oss att springa ut för brandlarmet gick. Och där stod jag i klänning liksom, men som tur var hade jag inte tagit av mig jeansen, bara dragit ner dem. Men jag frågade om man skulle ta av sig kläderna som man provade och det sa hon att man skulle så då skyndade jag mig att dra upp jeansen och av med klänningen och på med långtröjan. Linnet han jag inte sätta på så det fick jag ta med mig. Så sprang jag ut därifrån med uppknäppta byxor och bara en långtröja och mamma var därutanför så vi sprang ut och så hörde man larmet och en röst i högtalarna som sa "Attention, attention". Och att det var en brand någonstans i byggnaden och att man skulle gå ut. Så då gjorde vi det och det gick utmärkt. Så vi åkte hem sen för det strulade ju så himla mycket och det var tydligen 2:a brandlarmet idag. Men alla skulle ju därifrån just då, så det var mycket kö. Dock såg vi inte skymten av någon eld, som tur var. Men uppenbarligen brann det, men jag har inte hittat någon mer information om det, så jag vet inte hur allvarligt det var.
Och när vi kom hem var hela gatan översvämmad så vi fick parkera bilden bredvid. Så för någon timme sedan kom några jourbilar och sög upp vattnet.
Och jag fick ingen klänning!! :(
Fast vi var i Arninge och pantade flaskor med klassen tidigare på dagen så då köpte jag i alla fall en bikini. :)
Men det var ju läskigt där när de sa att det brann och så ska man få av sig kläderna och sedan på sina egna...
Men det var ju tur att det gick bra. Dock önskar jag att det stod någonstans vad som hände och hur mycket det brann... någon som vet något om det??

Jaja, nu ska jag sluta, kramkram. :)






















Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0