MyNewRoom -

Dagens miljötips!

Hej sötisar!

Dagens miljötips snodde jag faktiskt från min danslärare. Jag har faktiskt aldrig hört någon som har nämnt detta förut, så det var bra med ett nytt tips!

Kvittona i affären använder man sig sällan av och kassörerna frågar nästan alltid om man vill ha kvittot och oftast säger man nej. Då kastar de bara kvittot i papperskorgen. Tänk vilket slöseri det blir!! Alla personer som inte vill ha kvittot... usch nej, så får det inte vara! Nästa gång kassören frågar, säg då såhär:

"Nej tack, jag vill inte ha kvittot. Men släng det gärna i pappersinsamligen!"


Kan verka lite pinsamt kanske, men so what!? Tänk på miljön istället för at bry er om små fnyssaker!

Good luck guys!

 World Environment Day 















Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0