MyNewRoom -

Michael Jackson

Wow!
This Is It filmen var verkligen superbra!! MJ har verkligen något speciellt. Även fast det bara var repetitioner så var rösten helt felfri och inte en enda falsk ton. Om konsertern hade blivit verklighet så hade det blivit världens show!! Så mycket specialeffekter och gud så hårt Michael jobbade. ALLT, skulle vara perfekt. Han ville t.ex att en låt skulle vara 4 takter längre... 4 takter!! Han var verkligen en perfektionist, men en perfektionist med världes största hjärta.
Han var ärlig, god och ville göra världen till en bättre plats. Han sa så många bra saker i filmen, men även roliga saker som ledde till mycket skratt.
En sak, jag kommer inte ihåg exakt vad han sade, men ungefär.
Alla säger att regeringen fixar det, dem kommer lösa problemen med miljön... Men "dem" vilka är "dem"?? Alla måste ta sitt ansvar alla måste göra någonting. För om fyra år är det försent. Jorden är sjuk, ungefär som feber. Men om vi tar hand om jorden nu, så blir den frisk, annars är det försent.
Jag rekommenderar er verkligen att gå och se filmen. Men för att ni ska gilla den krävs det att ni tycker om MJ och hans musik, annars kommer ni nog inte gilla den. Men den är verkligen värd att se.

Och snälla, jag blir så arg på alla som pratar skit om Michael. Alla som kallar honom för pedofil och att om man mötte honom mitt i natten skulle man bli skräckslagen. Alla som säger att han har förstört sitt ansikte! Men det som stör mig allra mest är de som säger att om han inte såg så läskig ut så skulle jag gilla hans musik.
Fan vad ytligt! Han får väl välja själv hur han vill se ut, det är hans val, inte vårt! Han kanske tyckte att han var fin, kanske inte. Men hur jävla mycket spelar utséendet för roll?? Hans musik berättar så otroligt mycket och ger massvis med hopp till miljontals med människor. Inklusive mig.
Visst, han blev anklagad för att ha förgripit sig på barn. Men han blev frikänd. Det betyder att han är oskyldig. Fast visst, bara han själv och barnen vet säkert om han gjorde det eller inte, men jag tror verkligen inte det. Han älskade allt och alla, särskillt barn. Han byggde en hel park med djur, karuseller och teater för  barn. Han räddade livet på sjuka barn och han älskade dem, av hela sitt hjärta. Han var en god man.  Många tyckte att han var konstig och kallade honom för "wacko jacko". Men det kanske inte var han som var konstig, det kan lika gärna ha varit alla andra. Visst, han bröt alla gränser. Men han var bara mänsklig, precis som oss alla.
Human.






Om ni inte orkar se hela. Spola fram till 4.44 och se till slutet.

Kommentarer
Postat av: Jennifer ღ

Godmorgon :)

kram

2009-10-29 @ 12:05:17
URL: http://jeffelina.blogg.se/

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0