MyNewRoom -

1:a Advent

Jaha... då var det åter dags för första advent. Dags för att tända det första ljuset. Dags för att hänga upp julstjärnorna och ljusstakarna. Dags att börja tänka på julklappar och andra julbestyr. Och dags för att damma av de traditionella julskivorna.
Det är alltså dags för en hel del....
Julen ska ju vara en mysig högtid där man umgås med släkt och vänner. Men istället har det blivit stressig tävling där man ska hitta bäst och mest julklappar, laga den godaste julmaten och ordna den finaste julen. Jag ska inte säga att detta inte gäller mig själv, för jag tror att de flesta tänker så, även fast de inte vill.
En sak som irriterade mig var moderepotaget i nyaste numret av icakuriren. Allt var helt perfekt och harmoniskt och alla var fint klädde och barnen skötte sig lika bra som de vuxna. Men hur många familjer har det så på julafton egentligen?
Detta höjer ribban ännu mera occh skapar mer stress och ångest över julen. Istället för att koncentrera sig på det viktigaste.


Kärlek   Uppskattning    Omtanke


P8290004-1.jpg Single Burning Candle image by cherokeeking

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken vacker blogg du har!!

2009-11-30 @ 21:53:07
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Malin

SV: Tusen tack, blir glad av att höra de som redan är faddrar! :)

2009-11-30 @ 22:10:30
URL: http://stopandreplay.blogg.se/

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0