MyNewRoom -

När katten är borta...

Ibland undrar man asså...
Jag var inne på mitt rum när brorsan kommer och säger att Noel inte är på balkongen. Han hade nämligen släppt ut honom där och sedan stängt dörren. Så jag gick och tittade jag med och sant som han sagt så var han inte där. Då blev man genast lite orolig och tänkte att han kanske hade ramlat ner eller klättrat upp på taket. Så vi går ut och tittar runt hela huset man han syns inte till nån stans. Varken på marken eller på taket. Jag går då in igen och letar inne ifall det är så att han faktiskt är inne och Edvin bara glömt bort att han tagit in honom. Men ingen Noel någonstans...
Pappa och brorsan tar fram ficklampor och jag går och öppnar ytterdörren för att återigen titta efter om jag ser honom. Och helt plötsligt bara sitter han där utanför och vill in. Man bara "var f*n har du varit!?". Han mådde dock prima och de ända spåren av att det var nått han hittat på, var en lortig, bajsluktande baktas och en lite lerig nos.

Ibland undrar man asså, vad katter gör när dem är borta....



Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0