MyNewRoom -

Suger rush

Tror på riktigt att jag är beroende av socker. Kan bestämma mig för att inte äta socker ett tag, men sen om jag bestämmer att jag får göra det en dag så blir det inte en dag utan massa dagar. Och det blir inte att jag bara unnar mig någon sötsak utan hela min kost blir kaos och jag äter hur mycket skräp som helst, men det går inte att sluta. Så från och med idag blir det inget socker, inget sötningsmedel och inget vetemjöl. Kan inte tillåta mig att äta bara lite, för det blir inte bara lite. För mig är det allt eller inget.

Grinda

Förra helgen var vi ute på ön Grinda i Stockholms skärgård och tog vara på de sista riktiga sommardagarna. Den här helgen, och i princip resten av veckan, har dock bestått utav jobb. Men trots att jag spenderat 53 timmar på jobbet denna vecka har jag även hunnit med att träna lite, träffa kompisar och ha körlektion. Jobbar imorgon också, men sedan är jag ledig två hela dagar i rad vilket ska bli lite skönt ändå faktiskt.

Mallorca 2015- del III

Sista delen av Mallis nu då. På tiden haha!

Dag 4

Även denna dag spenderades på stranden med sol och bad enda tills dess att solen blev för låg. Då blev det att åka tillbaka till hotellet där jag, Emma och Saga åt middag innan vi chillade lite och så på rummet innan vi tog sista bussen för kvällen till Magaluf som låg typ 20 minuter därifrån. Grabbarna grus och stranden var där vi spenderade största delen av natten innan vi kom tillbaka till hotellet runt 7. Vart en galet rolig natt i vilket fall!

Dag 5

Även denna dag blev det en underbar heldag på stranden med strålande sol och värme ännu en dag. Innan middagen gick vi tjejer ut och tog lite bilder innan alla tog en taxi in till stan där vi åt sista middagen ute på någon tapasrestaurang. Maten var väl sisådär, men det var åtminstone mysigt för det var ute på ett torg. Efteråt åkte vi tillbaka till hotellet och hängde med våra brorsor ett tag innan vi alla åkte in till Magaluf för ännu en kväll. Om natten innan var riktigt lyckad var den här natten raka motsatsen. Tänker inte gå in på detaljer men jag och Saga mådde inte sådär jättebra direkt haha. Lite senare började jag dock må lite bättre igen så vi drog ner till stranden och låg och snackade med några i flera timmar haha. Så efter en lite galnare natt där Emmas brorsa även blev bestulen på sin iPhone och istället hittade en rosa kam i sin ficka och min brorsa blev erbjuden "a free blow job" när han av någon anledning gick runt ensam kom vi även denna gång hem nångång efter 7. Trots omständigheterna blev det ändå en minnesvärd natt haha!

Dag 6

Sista dagen spenderades vid poolen fram tills runt 18 då vi var tvugna att dra oss mot flygplatsen. Men både jag och Saga mådde rätt dåligt haha så var inte direkt härligaste dagen på veckan. Men hem kom vi tillslut och det var verkligen en galet bra resa! <3

Overtime

Blivit uppehåll i Mallis-resumén ännu en gång och inte ens idag kommer jag fortsätta på den. Har bara jobbat två dagar i rad men känns som jag jobbat i en hel vecka. Blev 10,5 timme igår på jobbet, 9,5 idag och sammanlagt 6,5 timmars övertid på två dagar. Missförstå mig rätt, det är roligt men så har varit så mycket och så stressigt att det känns som att jag blivit överkörd av ett tåg när jag slutar. Hela Sverige bestämmer sig alltid för att komma exakt samtidigt och äta och inträffar det efter den egentliga "rush-tiden" får vi få som jobbar just då nästan mer än vi klarar av att göra. Så nu ska jag ta och titta lite på nån film bara innan det blir sängen. Ett 6-15 pass (förhoppningsvis utan övertid) väntar nämligen imorgon.

Kram!

Mallorca 2015- del II

Hehe, blev några dagars uppehåll på min Spanien-resumé. Har varit fullt upptagen med att jobba och vara förlyld för tredje gången den här månaden... Men har bara en jobbdag kvar innan jag är ledig i två dagar och på onsdag har jag äntligen tid hos sjukgymnasten igen. Hoppas på att få något bra rehab-program så att jag blir bra i ryggen och någongång och kan träna ordentligt igen.

Aja, fortsätter väl på mitt Spanien-inlägg lite nu haha.

Dag 3

Det här var första stranddagen för mig. Så efter frukosten (som var helt otroligt bra förresten. De hade allt. Till och med champagne(!!) ) tog vi den lokala bussen till Illetes och stranden Contessa där vi bokat solstolar på en "klippa" sedan dagen innan. Var verkligen ett himlans mysigt ställe, med inte alltför mycket folk. Så hade vi hittat ett mysigt lunchställe uppe på en liten höjd i närheten också där vi åt. Efter att ha spenderat hela dagen där åkte vi tillbaka till hotellet som vanligt och efter det ut och åt middag på en av Emilio Ingrossos två restauranger. Åt verkligen världens godaste risotto. Rena himmelriket! Efter det gick vi bara runt i stan och sen drog vi ut jag, Emma och Saga till någon känd klubbsom hetter Titos. Var typ 4 våningar, en scen med dansare i glittriga bikinis och vingar, massa människor (som dock tog sig friheten att ta på ens rumpa konstant) och så fick vi gratis shorts haha. Men det var riktigt kul iallafall och vi kom hem runt 6-snåret.

Mallorca 2015- del I

Heej! Wow va längesedan! Har jobbat massa, sedan varit i Spanien med Gribbyligan en vecka och sen har jag bara inte orkat skriva hehe. Men nu tänkte jag ta mig i kragen och få ner lite bilder och ord. Tänkte lägga upp bilder och så från resan, vilket jag gjort de senaste åren, men får se om jag orkar ta allt på en gång. Men blir lite nu iallafall. :)

Dag 1

Planet gick strax efter 6 på morgonen så det blev att gå upp riktigt tidigt, men de va lätt värt de eftersom vi var framme redan innan klockan 10. Mallorca och Palma var destinationen och alltså med min familj, Emmas familj och Sagas familj. Eftersom att vi var relativt trött spenderades första dagen vid poolen på hotellet. På kvällen promenerade vi in till innerstaden, åt middag på Mallorcas bästa tapasrestaurang och gick runt i staden innan vi avslutade med frozen yoghurt vid hamnen.

Dag 2

Andra dagen gjorde vi alla väldigt olika saker. Några åkte till stranden, några hängde vid poolen och en del for iväg på en tågutflykt i bergen. Jag, Emma och Saga hade dock tidigare kollat in att affärerna Pull & Bear och Bershka skulle finnas så vi drog in till stan för shopping. Lyckan var himla stor när vi hittade Bershka och insåg att vi ville ha typ allt i hela affären. Så efter att vi hade kollat igenom kanske halva affären bar vi på så mycket saker att vi va tvugna att dra oss mot provhytterna. När vi kommer dit ser vi dock att man max får prova 6 plagg åt gången och inte fick hänga undan något medans, blev det en aning problematiskt med tanke på att vi hade runt 19 plagg var. Och det var alltså efter att vi tittat i halva affären haha! Tror kanske att vi spenderade drygt 2,5 timmar där inne innan vi skyndade ut för att inte se någonting mer vi ville prova. Vi hittade en till affär vi gick in i innan vi började jakten efter Pull & Bear som visade sig vara mycker svårare än vi trott, men tillslut hittade vi dit och även om vi inte spenderade 2,5 timme där inne fick vi ändå med oss en massa fina fynd. Det blev alltså betydligt mer shopping än planerat och när vi kom tillbaka till hotellet var klockan nästan 5, så då åt vi en snabb lunch innan vi gick upp till hotellrummet för att sedan gå ut och äta middag. Denna kväll blev det en supermysig fiskrestaurang i hamnen och efter det gick vi upp till Cuba sky bar som vi hade spanat in dagen innan. Himla cool utsikt var det därifrån och vi beställde in drinkar och satt där en stund innan vi återvände tillbaka till hotellet.