MyNewRoom -

3 omkomna i villabrand i Täby

Tjenare!

Ikväll har det skett en villabrand i Viggbyholm i Täby utanför Stockholm. (Där jag som bekant bor, inte i Viggbyholm, men i Täby) där 3 personer omkom.
Viggbyholm ligger ju ganska nära där jag bor, men inte jätte, men det känns ändå lite småläskigt sådär eftersom det är så nära och hela 3 personer dog ju!

Men i maj år 2008 tror jag att det var, eller 2009 så var det en mordbrand kanske 300 meter max, ifrån vårt hus. Där 3 hus brann ner till grunden och flera brand- och vattenskadades. Men ingen dog som tur var. Men det var väldigt läskigt då faktiskt för det var SÅ nära. Och vi hade vår sista lektion då man såg massa rök lite längre bort och de sa att det brann i ett hus och då blev man ju jätteorolig att det var ens eget hus. Vi gick dit och tittade också, så nära man fick gå så man såg all svart rök, det var jättemycket och sen fick man gå närmare så att man såg huset lite senare när branden nästan var helt släkt. Och det är något hemskt med nedbrunna hus. Jag avskyr det!
Men detta var så nära att det regnade brända husflagor på vår tomt, var ganska många sådana.

Aja, ville bara ta upp det för jag tycker verkligen att bränder är riktigt läskiga!








Bilderna är från den sistnämnda branden.

Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0