MyNewRoom -

Yoga- at home

Yoga är ju en träningsform som rätt många håller på med idag. Även jag. Först gick mamma och jag på gym och testade det ett par gånger. Men nu har jag också fått en yogamatta och yoga-dvd, så nu kan jag också göra det hemma. :)  Jag tänkte visa vilken dvd jag har.





Denna är det och det är Casalls. Jag tycker att den här dvdn är jättebra. Svårigheten är perfekt och instruktionerna är tydliga.
Några minus är dock att det endast finns 3 olika träningspass att välja mellan:

1.  Introduktion

2. Morgonstund

3. Träningspass

Och introduktionen är 20 minuter lång och är vad namnet avslöjar, en introduktion på vad som kommer på dvdn.
Mprgonstunden är också 20 minuter och ska göras på morgonen. Det handlar om att göra sig redo för just den här dagen kan man säga men också lite yoga-ställningar.
Träningspasset är 60 minuter långt och innehåller både andningsövning, yogaställningar och avslappning.

De är jättebra, men jag önskar att det hade funnits ytterligare ett träningspass som var lite kortare. Kanske 30 minuter. För det är inte alltid man orkar, hinner eller har lust med att köra i en hel timme. Och eftersom yogan har olika faser så blir det liksom fel om man gör början av passet men inte slutet.
Sedan kunde hon förklara liiite tydligare och långsammare. Men annars superbra. Jag rekommenderar den verkligen.


Det ni ser här är nästa steget i denna power-yoga serie av casall. Steg 2. För de som hållt på lite längre. Men eftersom jag inte har det, så kan jag inte "resencera" denna.




OCH GLÖM INTE YOGAMATTAN!!









Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0