MyNewRoom -

Mallorca 2015- del I

Heej! Wow va längesedan! Har jobbat massa, sedan varit i Spanien med Gribbyligan en vecka och sen har jag bara inte orkat skriva hehe. Men nu tänkte jag ta mig i kragen och få ner lite bilder och ord. Tänkte lägga upp bilder och så från resan, vilket jag gjort de senaste åren, men får se om jag orkar ta allt på en gång. Men blir lite nu iallafall. :)

Dag 1

Planet gick strax efter 6 på morgonen så det blev att gå upp riktigt tidigt, men de va lätt värt de eftersom vi var framme redan innan klockan 10. Mallorca och Palma var destinationen och alltså med min familj, Emmas familj och Sagas familj. Eftersom att vi var relativt trött spenderades första dagen vid poolen på hotellet. På kvällen promenerade vi in till innerstaden, åt middag på Mallorcas bästa tapasrestaurang och gick runt i staden innan vi avslutade med frozen yoghurt vid hamnen.

Dag 2

Andra dagen gjorde vi alla väldigt olika saker. Några åkte till stranden, några hängde vid poolen och en del for iväg på en tågutflykt i bergen. Jag, Emma och Saga hade dock tidigare kollat in att affärerna Pull & Bear och Bershka skulle finnas så vi drog in till stan för shopping. Lyckan var himla stor när vi hittade Bershka och insåg att vi ville ha typ allt i hela affären. Så efter att vi hade kollat igenom kanske halva affären bar vi på så mycket saker att vi va tvugna att dra oss mot provhytterna. När vi kommer dit ser vi dock att man max får prova 6 plagg åt gången och inte fick hänga undan något medans, blev det en aning problematiskt med tanke på att vi hade runt 19 plagg var. Och det var alltså efter att vi tittat i halva affären haha! Tror kanske att vi spenderade drygt 2,5 timmar där inne innan vi skyndade ut för att inte se någonting mer vi ville prova. Vi hittade en till affär vi gick in i innan vi började jakten efter Pull & Bear som visade sig vara mycker svårare än vi trott, men tillslut hittade vi dit och även om vi inte spenderade 2,5 timme där inne fick vi ändå med oss en massa fina fynd. Det blev alltså betydligt mer shopping än planerat och när vi kom tillbaka till hotellet var klockan nästan 5, så då åt vi en snabb lunch innan vi gick upp till hotellrummet för att sedan gå ut och äta middag. Denna kväll blev det en supermysig fiskrestaurang i hamnen och efter det gick vi upp till Cuba sky bar som vi hade spanat in dagen innan. Himla cool utsikt var det därifrån och vi beställde in drinkar och satt där en stund innan vi återvände tillbaka till hotellet.