MyNewRoom -

Enough

 
 
 
 
Nu har jag faktiskt bestämt mig för att strunta i dieten. Jag mår inte bra av det och tiden som går åt att tänka på mat och allt jag inte får äta är alldeles för stor. Och ju längre tid jag håller på, ju strängare blir jag mot mig själv och ju mer ångest får jag om jag avviker lite från det jag planerat att jag ska äta. Och när det är så är det inte hälsosamt överhuvudtaget. Jag tänker fortfarande äta nyttigt, men inte enbart äta typ torsk, kyckling, havregryn, ägg och grönsaker, för det är i princip det jag levt på senaste 2 veckorna, inget annat. Jag tycker liksom att det är onyttigt att äta ett äpple eller kvarg, eller potatis och det är det ju inte egentligen. Så samtidigt som det känns jätteskönt att få äta lite friare känns det samtidigt rätt jobbigt också eftersom att jag kommer äta saker som jag inte anser är 100 % nyttiga och att det känns lite som ett misslyckande. Jag vill liksom se ut som de som tävlar i fitness, men jag ska ju inte göra det och då kan jag inte heller leva så för det fungerar inte om man vill leva ett normalt liv och må bra. Och jag är perfektionist och kommer aldrig känna mig nöjd ändå, så det är lika bra att jag ger upp den strikta kosten och försöker hitta en balans istället som är hälsosam på riktigt.

Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0