MyNewRoom -

Frankrike 2013- part III

Onsdag 24/7
Eftersom vi nu var hos morfar på landet var tempot lite lägre och vi fyllde eller rättare sagt fyllde inte dagarna som de kom. Den här dagen badade och solade vi någon timme vid floden precis vid huset, jag trampade på en geting så att min fot svullnade upp och kliade utav bara helsefyr. Vi åt glass i staden La Roche Posay och under promenaden i staden gick vi förbi ett typ slott med en perfekt trädgård och en man som hade 2 vita gäss och medans han fanatiskt sprang runt och fixade i trädgården pratade med gässen. Åh den synen var så himla idyllisk! Så läste vi en del och bara tog det lugnt, vi grillade hemma på kvällen och så matade vi efter varje måltid grannens höns som åt precis allt.
 
 
 
 
 
 
 
Torsdag 25/7
Vi började dagen med en powerwalk, men eftersom min fot var svullen och jag knappt kunde gå på den fick jag cykla i förstora sandaler istället. Sedan solade och badade vi igen, läste och på kvällskvisten cyklade jag och mamma till ett vetefält och fotade för det var så himla fint där! På kvällen åkte vi in till La Roche Posay igen ich åt middag och när vi kom hem väntade vi på att klockan skulle bli 23.00 och gatlyktorna skulle släckas så att vi skulle kunna gå upp på bron och titta på stjärnorna och leta efter vintergatan.
inte visste jag att det fanns bambu i Frankrike...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fredag 26/7
Den här dagen vaknade jag vid 3 ungefär av världens åskoväder. Det blixtrade oavbrutet, regnade en massa och åskan var så hög att det lät som att huset skulle braka sönder. När gryningen kom var dock ovädret som bortblåst så även den här dagen solade och badade vi lite. Åt 3-rätterslunch i Le Grand Pressigny och shoppade i Châtelleraut. På kvällen fotade vi ännu en gång, men den här gången i ett solrosfält. Alltså fälten i det här landet...så himla vackra och stooora! Till middag blev det 3-rätters hemma och en kvällspromenad vid 11-tiden som vanligt som slutade med att vi återigen låg på rygg på bron och tittade på stjärnorna och letade efter vintergatan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lördag 27/7
Vaknde även den här natten av världens åskoväder som precis som dagen innan var borta på morgonen. Den här dagen solade och badade vi lite till innan det började regna, vi åt helgrillad kyckling till lunch, köpte glass i byns lilla bageri, shoppade ännu lite till i en annan del av Châtelleraut, tog en cykeltur bland fälten, åt middag på restaurang och tog en sista kvällspromenad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Söndag 28/7
Har inte så jättemycket att säga om den här dagen eftersom detvar hemfärdsdagen. Vi vaknade och packade och åt frukost innan vi åkte till tågstationen och tog tåget till Paris och flygplatsen för att sedan ta planet hem till Stockholm och Arlanda. Var i allafall en himlans bra resa och åååh vad jag både älskar Paris och den franska landsbygden!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänkte tipsa om en jättejättebra blogg som verkligen hjälpt mig i min hälsoresa! http://fashionablefit.metromode.se/

2013-08-13 @ 21:55:10

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0