MyNewRoom -

Alanya 2012- Del 1

Dåså, Turkiet. 
Jag måste säga att jag kanske inte hade världens bästa bild av Turkiet och turkar i allmänhet innan vi åkte, men efteråt så är min bild verkligen helt annorlunda. Turkiet var verkligen helt helt underbart. Jag är i och för sig medveten om att vi mest var på hotellet och inte ute och såg "riktiga" Turkiet, men ändå, det var fantastiskt! Först och främst så var det ju jättevarmt och soligt varenda dag, men man vande sig vid det och nu saknar man värmen och de mörka, fuktiga kvällarna. Och det var ju en bad och solsemester så det var ju mest det vi gjorde och varvade mellan poolen vid husen och havet och stranden. På seneftermiddagarna var vi alltid vid våra hus och solade och badade där och bartenderna gick hela tiden runt och serverade drinkar, frukt och dyl. Och turkarna var superhärliga och jättetrevliga på alla sätt och vis. Så allting var hur bra som helst. Maten var oklanderling, servicen förstklassig, boendet tiptop, ja det finns ingenting att klaga på. Isåfall skulle det enda vara att vi bara var där i en vecka. Ännu en till hade verkligen inte suttit fel, men nu är det som det är. Så jag tänkte lägga in lite bilder nu innan jag går och lägger mig och försöker sova bort min förkylning, så laddar jag upp fler någon annan dag. Enjoy! :)
 
 
Long Beach <3
 
 Det här är alltså poolen som vi hade vid husen, som var bara för dem som bodde där.
 
 
Så hade man en varsin trappa ner till en pontån(?) i poolen.
 
 
 
Utsikten åt ena hållet från restaurangen som vi åt på varje dag för dem som bodde i villorna och det gick liksom inte att fånga på bild, men det var en Asien-känsla över det hela med bergen i bakgrunden och ån och buskarna och ljuset...
 
 
Ett av dessertborden..
 
 
<3
 
 
 
 
Hotellet på kvällen
 
 
Villorna på kvällen. :)
 
 
Det var varmt... 28 grader + typ 70, 80 % luftfuktighet...
 
 
Kvällsshowerna var smått speciella emellanåt...
 
 
 
 
 
Men det var ändå massa folk, varenda gång.
 
 
Fler bilder kommer en annan dag. :)

Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0