MyNewRoom -

Today's quote

Timglaset har ett hål,
och ur det rinner tiden ut,
sanden har ett porlande ljud.

Jag står och tittar ett slag,
och inser att jag redan missat så mycket,
och att jag har ännu mindre kvar.

Att se sanden sakta försvinna och min tid med den,
är hypnotiserande och gör att jag fastnar,
att jag inte uttnyttjar den tid som finns kvar,
inte ser de möjligheter som ändå finns.

Istället står jag bredvid och tittar,
ångestfull för att tiden tar slut,
men utan att göra något åt det,
trots att jag hela tiden försöker intala mig,
att ta itu med något,
börja på nytt,
försöka satsa på nytt och börja om,
och till slut täta hålet.


Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0