MyNewRoom -

Receptet på min vita chokladmousse

Ni vet ju att jag gjorde en hemmagjord vit chokladmousse för några dagar sedan och jag tänkte att jag kunde lägga upp receptet här, för den blev så sjukt god!


Ingredienser (6 portioner)

  • 100 g vit blockchoklad av bättre kvalitet
  • 2 äggulor
  • 3 dl vispgrädde

 

Tillagning

  1. Dela chokladen i mindre bitar och smält i mikron på högsta effekt 30 sekunder i taget tills den är helt smält. Rör om efter varje omgång.
  2. Vispa grädden, men sluta innan den blir för hård.
  3. Rör ner äggulorna i den smälta chokladen.
  4. Vänd ner chokladsmeten i den vispade grädden.
  5. Fördela moussen i portionsskålar eller glas. Låt den stelna i kylskåpet.
  6. Servera med färska bär.






Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0