MyNewRoom -

Uppdatering!

Tjenare! ;)

Tusen förlåt för den kassa uppdateringen. Dels har jag inte haft lust och ingen "skrivarfantasi", men sen har jag mått en hel del illa och haft ont i magen i helgen, och även idag. Och när det blir så så känner jag verkligen inte alls för att blogga..."/
Menmen, just nu är det lite bättre så då passa jag på att uppdatera.

Helgen har varit rättså lugn, har sovit väldigt länge på mornarna och sådär. Men sen igår så var jag, emma, mamma och emmas mamma på Domarudden igen och bastade, fikade och badade i isvak. Kändes kul att få göra det eftersom jag inte kunde senaste gången p.g.a. att jag då hade bihåleinflammation. Så igår så badade jag 2 gånger i vaken. :) Men det var typ bara +4 grader, det blir typ inte kallare, men i luften så var det kring -9 grader, så lite småkyligt var det ju...! Hehe...:P
Sen så var det ju solsidan på kvällen också. :) Kärlek till det. <3
"Har du möjlighet att bara slå ett getöga i mitt anus?" Haha, bäst alltså! :P

Sedan så var det en väldigt speciell dag i skolan idag... Vi hade SO hela dagen eftersom det kom 2 judiska personer (ett gift par) som överlevt förintelsen, och pratade och berättade om deras upplevelser och sådär. Tjejen, Dina, hade inte varit i ett läger utan gömt sig från tyskarna och haft falska ID-handlingar och sådär. Och killen, Jovan, hade överlevt ett kocentrationsläger/arbetsläger (Bergen-Belsen). Så det var väldigt intressant och jag är riktigt glad som fick chansen att få träffa och lyssna på överlevare som berättar. Det har jag alltid önskat att jag fick göra, så det var verkligen roligt och en "once-in-a-lifetime-experience."

Dina och Jovan

Vill ni att jag berättar mera om vad de pratade om och berättade så är det bara att ni kommenterar. ;)

Här kommer lite bilder från isvaksbadet också:

Kramar Sofia
:)





























Nöjd Pontus? ;P

Kommentarer
Postat av: Anonym

NÖJD! ;D

2011-02-16 @ 15:45:57
Postat av: Julia

Jag vill gärna veta mer om vad Dina och Jovan berättade! :P Skulle vara intressant.

2011-02-22 @ 20:58:11

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0