MyNewRoom -

Hemma!

Tjaaaa(:

Nu har vi äntligen kommit hem från fjällen! Har ju längtat efter det som tusan hela veckan. Fast när ögonblicket väl kommer är det inte så fantastiskt som jag trodde det skulle vara, för då är det bara sorgligt att åka därifrån. Det brukar bli så för mig, eftersom jag inte kan njuta av att vara där när jag väl är där, eftersom jag mår illa hela tiden och sen när vi ska åka hem och illamåendet försvinner så blir jag liksom ledsen över att inte ha kunnat njuta av tiden där. Och den här gången mådde jag mycket mer illa än jag brukar för att vara i fjällen, så typ 75% av min vakna tid mådde jag illa och hade ont i magen och jag levde på typ 1 liten köttbullsmacka om dagen. Men när jag inte mådde illa så var det jättenajs. Sista skiddagen, som alltså var igår, var superhärlig. Det var strålande solsken hela dagen och sjukt varmt! Så då åkte jag i 6 timmar ungefär. Men något som jag inte har varit med om förut är att vara badsugen(?) i fjällen! Eftersom påsken var så sen i år så var det ju ganska varmt, och att då åka skidor i dunjacka och utebyxor blev väldigt varmt! Så vissa åkte i t-shirt och sen så var det ett par stycken som satt och solade i backen i shorts och linne. :P
Så imorgon eller på måndag tänker jag defenitivt bada lite. :P
En annan grej som var lite kul var att det var fullt med fjällämlar i fjällen. Det är små djur, typ gnagare som ser ut som små marsvin eller hamstrar och det var tydligen lämme-lår i år och det är det bara var 40:e år, så det var coolt. Och det var verkligen mycket lämmlar, de var överallt. Vid restaurangerna och fiken, i backarna, i liftspåren, på parkeringarna, vid husen... men de gjorde inte så mycket för de är så sjukt söta!! Och kaxiga! Tyckte dem att man var för nära så vände de sig om och fräste. Men det var också lite tråkigt, för de var en hel del döda i backarna och liftspåren också, för de springer ju liksom överallt och rakt framför en i liften och backarna så det var en hel del som blivit påkörda där och jag tycker ju det är så sorligt... :(
Aja, jag ska sluta skriva nu och titta lite på en film, ta lite Ben & Jerry's och sen besöka sängen så hörs vi mer imorgon, då ni även får se lite bilder från fjällen också.
Men sålänge får ni nöja er med en bild på en söt liten lämmel så att ni vet vad jag menar. ;)

Kisses
<3<3





Adorable, huh?<3

Bilderna är från google, eftersom jag ännu inte laddat in mina i datorn. ;)puss

Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0