MyNewRoom -

Besatt

Hejhej! :)

Jag tänkte bara tipsa om ett program som går på TV4 fakta på Torsdagar klockan 21.00. Det heter "besatt".
Det handlar om personer som har OCD, alltså tvångstankar. Själv har jag det, men i mildare form och det är ju faktiskt väldigt många som har det, men som man kanske inte brukar pratar om...
Programmet sänds i 9 delar och nu på torsdag är det alltså det andra avsnittet.
För er som vill så är det verkligen värt att se.


Såhär står det om programmet:

"Amerikansk dokumentärserie från 2009. Avsnitt 2 av 10. Här möter man människor som lider av svårhanterliga tvångsbeteenden ofta sammankopplade med rädslor. Man tittar närmare på hur de och deras anhöriga påverkas av detta handikapp. Deltagarna får gå i kognitiv beteendeterapi där de exponeras för orsaken till sin beteendestörning med hopp om att kunna lära sig hantera sina rädslor."


                        


Cya!
:)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hallå Sofia!På just den här teckningen har jag ritat direkt med en svart kulspetspenna (väldigt tunn)men i vanliga fall brukar jag rita lätt med blyerts, fylla i med en svart penna och vänta en stund, när den svarta pennan är helt torr så suddar jag som bara den så att man får bort all blyerts från teckningen, och sen kan man fylla i med färg =) men jag tycker faktiskt mer om att rita med bara kulspetspenna direkt =)

2010-01-12 @ 17:21:03
URL: http://oursketchbook.com
Postat av: Bella

vad tycker du om blogg skvaller? Händer idag då? :)

2010-01-12 @ 18:50:17
URL: http://bellablogg.se

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0