MyNewRoom -

Kall konfirmation!

Hej sötnosar! <3

Det har inte blivit något bloggande förens nu. När jag kom hem var jag rätt trött efter att ha suttit och skrivit hemkunskapsprovet från 14.10 till 15.35. Och först tog jag en varmdusch och fixade lite småsaker och så rann tiden bara iväg. För vi hade basträff nummer 2 med konfirmationsgruppen idag, klockan 18.30 och det höll på ända till 21.00.
Men det blev lite missförstånd där, för Beccas pappa skulle hämta oss, men så kom han tidigare och då stannade jag kvar, men jag fick låna hans mobil och skicka ett sms till mamma för hon var på en föreläsning nära kyrkan. Så då bad jag henne hämta mig när det var klart där.
Problemet var att jag varken hade mobil eller bussremsa eller klocka med mig. Så jag stod och väntade ett tag, men hon kom inte. Så då gick jag dit där mamma skulle vara, fast bara utanför. Men jag såg itne bilen, så då gick jag tillbaka till kyrkan och väntade en stund till. Men fortfarande ingen mamma, så då började jag gå hemmåt istället. Men det var nästan inget folk ute, bara bilar som körde förbi då och då, så var det mörkt och -14 grader. Och jag hade ingen mössa, inga vantar och inga långkalsonger, så det var väldigt kallt. Så är man ju rädd att det ska komma en sån där läskig gubbe och ta en eller att man ska frysa ihjäl, så det var kallt och läskigt. Efter en bit så vände jag och fortsatte tillbaka till kyrkan, för där kan man i alla fall gå in och vänta och hoppas på att mamma kommer. Men som tur var innan jag han fram så mötte jag mammas bil! :):)
Happy endings!
Haha, förlåt om jag tråkade ut er med min kalla kväll, men jag hade bara lust att säga det.
Själva basträffen var väl helt okej kul, vi gjorde i alla fall mycket mer än förra gången och höll på längre. Så fick vi också våra psalmböcker. Jättefina! Jag trodde de skulle vara röda som de är i kyrkan. Men de var vita med guldiga sidor och på framsidan stod det i guldig text: "Minne av konfirmationen".
Jag tycker det är väldigt generöst att alla konfirmander får en egen psalm!
Aja, jag måste verkligen gå och sova nu, så hörs vi imorgon och då ska jag försöka att inte tråka ut er allt för mycket! ;)

God natt
      :)






Man ser inte så bra på bilden, men jag är rätt säker på att det var såhär vår också såg ut. :)
(Bilden är tagen från google.)*


Kommentarer

Åh,vad kul att du kommenterar:

Ditt fina namn :) :
Remember?

Har du en mejladress? (det är lugnt, den är hemlig)
Har du en blogg så skriv in adressen till den här så att jag kan svara:

Så, tell me what you want, what you really really want:

Trackback
RSS 2.0